Vállalati laptopok új élete

Vállalati laptopok új élete

Azt már tudják, hogy a vállalati laptopok egy részét a hozzánk hasonló cégek felújítva értékesítik, de vajon milyen más felhasználási területe van a használt vállalati laptopoknak? Írásunkban ezt járjuk körbe.

A vállalatok 3-5 évente újra gondolják milyen laptopokkal végezzék irodai munkájukat. Noha a technológiai újdonságok önmagukban már nem adnak okot a cserére, az alkalmazottak fluktuációja miatt kell új eszközökben is gondolkodniuk a szervezeteknek. Mivel évente 40 millió tonna elektromos hulladék keletkezik, ami eléggé megterheli a környezetet, érdemes elgondolkodni, milyen alternatív felhasználási lehetőségek vannak a használt vállalati laptopok számára.

 

 

1. Újrahasznosítás

A hulladéktermelés 2050-re 70 százalékkal, 3,4 milliárd tonnára nőhet, így az újrahasznosítás létfontosságúvá nőtte ki magát. Még a vállalatoknak is törekedniük kell, hogy csökkentsék a hulladéklerakókba kerülő e-szemét mennyiségét, erre több lehetőség is adódik.

Ezért nagyon sok vállalat a hozzánk hasonló szervezet segítségével újrahasznosítja a régebbi készülékeit. Mivel a régi készülékek adatait tanúsítottan törölni kell, olyan szolgáltatókhoz fordulnak, ahol ezt is professzionálisan elvégzik. Így ez a szolgáltatás többnyire nem kerül pénzbe a használt laptopoktól megszabadulni vágyó szervezeteknek.

Ez a lehető leghatékonyabb környezetkímélő megoldás is, hiszen elektronikai hulladék nem keletkezik. Számítások szerint 1 millió laptop újrahasznosítása évente 3600 amerikai otthon energiaellátásának felel meg.

2. Újrafelhasználás

A vállalatoknál az is előfordul, hogy szervezeten belül hasznosítják újra az adott használt laptopot. A régi gépet egyszerűen az új kollégának adják oda. Nyilván, az adatok kérdésére itt is figyelni kell: biztosítani kell, hogy az értékesítő kolléga ne férjen hozzá a HR adatokhoz, vagy fordítva, az ügyfelek adatait ne láthassa a HR. GDPR szempontból a használt gépek szakszerű értékesítése a legjobb alternatíva.

3. Pótalkatrész tartalék

A régebbi gépeket pótalkatrész forrásnak is megtarthatják a vállalatok, így nem kell például új képernyőt vásárolni, ha az hibás lesz – a processzor vagy alaplaphibás gép képernyőjét erre a célra kiválóan lehet hasznosítani. Ebben az esetben is fontos a GDPR szempontok figyelembe vétele.

4. Bérelt eszköz visszaadása

Főként induló vállalkozások esetében népszerű az eszköz bérlési modell, ahol havidíj fejében használhatják bizonyos ideig az adott eszközt. A bérlési idő végén a laptop visszatér a bérlést biztosító céghez, ahol az adatok szakszerű törlése után újból felveszik a bérelhető eszközök listájára.

5. Adományozás

Sok esetben a vállalati célokra már nem megfelelő laptop kiváló egy iskola vagy egy civil szervezet számára még mindig tökéletes tanulási vagy munkaeszköz. Az adományozást is körültekintően, a GDPR szabályainak betartásával lehet megtenni.